A Benedek György B-6356-b szárnyszelvény.

 

 

Alacsony Re számú, kis sebességű modellek számára kifejlesztett szárnyprofil. Eredetileg az F1-B kategória számára lett kialakítva, ahol az egyik legjobb (ha nem a legjobb) alkalmazott profil lett. Később derült ki, hogy kiválóan alkalmas CO2-motoros, gumimotoros, és kis elektromos modellek számára. Egyaránt használható szabadonrepülő és R/C modellekhez is ezekben a kategóriákban.

 

A szelvény legnagyobb vastagsága 7,5%, a legnagyobb íveltség mértéke 6,2% ennek helye 36%-nál található. Az orrgörbület sugara 1,25%. 

 

Az ezen szelvénnyel épített szárny elkészítése nem jelent különösebben nehéz feladatot. A megfelelő szerkezeti szilárdság biztosítására célszerű a be- és kilépőéleket is bevonni a teherviselő rendszerbe, ez kellő szilárdságú szárnyvég-lezárást feltételez. Az építés során ügyelni kell arra, hogy a kilépőél nem fekszik fel az alapsíkra, így annál megfelelő aláékelést kell alkalmazni az építés során.

 

A szelvény relatív adatai:

0

1,25

2,5

5

7,5

10

15

20

25

30

40

50

60

70

80

90

100

0,7

2,18

3,14

4,55

5,65

6,53

7,78

8,55

9,0

9,15

8,96

8,23

7,1

5,75

4,08

2,23

0,22

0,7

0,03

0,15

0,42

0,78

1,12

1,85

2,45

2,92

3,25

3,57

3,65

3,5

3,0

2,22

1,1

0

 

 

Az adatok *.XLS Formátumban >>>

Az XLS tábla alkalmas bármely húrhosszúságú szárnyszelvény adatainak előállítására. Az így kapott adathalmazzal a szelvény kiszerkeszthető.

 

A kiszerkesztett szelvény *.TCW formátumban >>>

A kiszerkesztett szelvény *.DXF formátumban >>>

A CAD-formátumokban megrajzolt szelvényvonal CAD projectekbe beilleszthető, a tervezés során felhasználható.

 

SRY MODELL 2006

2006. március 04.