A Benedek György B-6356-b szárnyszelvény.
Alacsony Re számú, kis sebességű modellek számára kifejlesztett szárnyprofil. Eredetileg az F1-B kategória számára lett kialakítva, ahol az egyik legjobb (ha nem a legjobb) alkalmazott profil lett. Később derült ki, hogy kiválóan alkalmas CO2-motoros, gumimotoros, és kis elektromos modellek számára. Egyaránt használható szabadonrepülő és R/C modellekhez is ezekben a kategóriákban.
A szelvény legnagyobb vastagsága 7,5%, a legnagyobb íveltség mértéke 6,2% ennek helye 36%-nál található. Az orrgörbület sugara 1,25%.
Az ezen szelvénnyel épített szárny elkészítése nem jelent különösebben nehéz feladatot. A megfelelő szerkezeti szilárdság biztosítására célszerű a be- és kilépőéleket is bevonni a teherviselő rendszerbe, ez kellő szilárdságú szárnyvég-lezárást feltételez. Az építés során ügyelni kell arra, hogy a kilépőél nem fekszik fel az alapsíkra, így annál megfelelő aláékelést kell alkalmazni az építés során.
A szelvény relatív adatai:
0 |
1,25 |
2,5 |
5 |
7,5 |
10 |
15 |
20 |
25 |
30 |
40 |
50 |
60 |
70 |
80 |
90 |
100 |
0,7 |
2,18 |
3,14 |
4,55 |
5,65 |
6,53 |
7,78 |
8,55 |
9,0 |
9,15 |
8,96 |
8,23 |
7,1 |
5,75 |
4,08 |
2,23 |
0,22 |
0,7 |
0,03 |
0,15 |
0,42 |
0,78 |
1,12 |
1,85 |
2,45 |
2,92 |
3,25 |
3,57 |
3,65 |
3,5 |
3,0 |
2,22 |
1,1 |
0 |
Az adatok *.XLS Formátumban >>>
Az XLS tábla alkalmas bármely húrhosszúságú szárnyszelvény adatainak előállítására. Az így kapott adathalmazzal a szelvény kiszerkeszthető.
A kiszerkesztett szelvény *.TCW
formátumban >>>
A kiszerkesztett szelvény *.DXF
formátumban >>>
A CAD-formátumokban megrajzolt szelvényvonal CAD projectekbe beilleszthető, a tervezés során felhasználható.
SRY MODELL 2006
2006. március 04.