Eredeti megjelent:
Magyar Repülés
1948. 1.szám 12. old.
(Ez a kiadvány I. évfolyam 1. száma volt)
A legeredményesebb magyar
repülőmodellek 1947-ben
BM-1. Gumimotoros modell
Tervezte és építette: Benedek György, Fesztáv: 103,5
cm Törzshossz: 78 cm Szárnyfelület: 12,9 dm2 Profil: B 3309-b. Csillapító
felület: 3,43 dm2, Max. törzskeresztmetszet: 65.9 cm2 Súly: 20.5 dkg. Gumimotor
súlya: 4,5 dkg Légcs.
átmérő: 38 cm. Emelkedés: 50 cm. Felületi terhelés:12.6
g/dm2 összes. Legnagyobb teljesítmény: 50,26
km. Távolság (rákos- Hort), 11’40” földi starttal
indítva, 10.96. km. táv.
16’27” (Rákos-Ferihegy), kézi starttal indítva. Az 1947
augusztus 20-i és 1947 szept. 14-i országos versenyek győztese.
CF-Csavargó.
Vitorlázó repülőmodell
Tervezte és építette: Poich Iván. Fesztáv: 186 cm. Törzshossz: 103 cm.
Szárnyfelület: 33,7 dm2. Profil: B 6308-b. Csillapító
felület: 29 dm2 Max. törzskeresztmetszet:
54.25 cm2.Súly 52 dkg. Felületi terhelés: 12,2 g/dm2
összes. Legnagyobb teljesítményei magas starttal: 32 km. (Rákos-Vác) és 40 km
(Rákos- Újlengyel). Legnagyobb megfigyelt időtartam eredménye: 13’40”.
CF-P8. Benzinmotoros modell
Tervezte: Poich Lóránd. Építette: Wagner
Gyula, Fesztáv: 160 cm, Törzshossz: 110 cm, Szárnyfelület: 41 dm2, profil: B 8308-b,
Csillapító felület: 13 dm2, Max. törzskeresztmetszet:
122 cm2, Súly: 1,45 kg. Felületi terhelés: 26,8 g/dm2
összes. Motor: Kratmo 10 cm3 ,
Légcsavar átmérő: 36 cm. Legjobb teljesítménye kézi indítással
: 29’30” időtartam és 7,5 km távolság. A szept. 14-i országos verseny
győztese.
♣ Archiválta SRY 2006 április
28. ♣ CANON LiDE system ♣ Microsoft
Word ♣ SRY MODELL 2006