REPÜLŐGÉPFOTÓK 4.

Szolnoki Repülőmúzeum 2006. március

2. rész.

 

A Szolnoki Repülőmúzeumban elég sok képet készítettünk, így két válogatást sikerült összeállítani ezekből. Az első rész itt>> található.

 

A képek rájuk kattintva, nagy méretben, új ablakban jelennek meg.

 

A múzeum hátsó részén található nyitott színben és az a mögötti sátorban igazi kuriózumokat találhatunk. A sátor végében, mint egy díszhelyen áll a Balatonból kiemelt Il-2 csatarepülőgép roncsa. 

A sátor másik érdekessége a motorkiállítás. A képen középen az AS-62IR kilenchengeres csillagmotor látható. Ez a típus a Li-2 és AN-2 típusok erőforrása.

 

Ezt a részt úgy is hívhatnánk, hogy alvég az ínyenceknek. A terület legvégén van a „szabadtéri raktár”. Ebből itt három Mig-21 F-13 és egy Mi-8 T látható.

Ezek azok a dolgok, amiket tényleg ritkán látni. A „szabadtéri raktár” érdekessége a megbontott sárkányokban rejlik, mert így láthatóvá válik a gépek konstrukciós kialakítása is. Itt éppen egy MIG-21 F-13 vízszintes csillapítója látható, borítólemezek nélkül.

 

A szinte már félelmetes külalakú Mig-19 PM (28 osz.). Ez a gép rakétafegyverzetével, és hangsebesség körüli repülési sebességével a mai korszerű vadászrepülőgépek közvetlen elődjének tekinthető.

A Mig-19 PM (28 osz.) egy másik nézőpontból. Feltárul a hangsebesség közeli repülés ára. A korabeli hajtóművekből kettőt kellett beépíteni a szükséges tolóerő eléréséhez.

 

Mig-15 Bisz (912 osz.) a 1968-as csíkokkal, emlékeztet a Magyar Légierő ezeddig utolsó, nem túl dicsőséges, éles bevetésére.

A Mig-17 PF (405 osz.) egy mérnöki kísérlet eredménye, minek során a jól bevált Mig-15-öt próbálták a gyorsan változó igényekhez alakítani.

 

Az egyik legelegánsabb sugárhajtóműves repülőgép, amit valaha építettek a L-39 Albatrosz (018 osz.). Ez a példány a volt NDK készleteiből került hozzánk.

Erő és hatalmas méretek jellemzik a Szu-22 M3 –at (12 osz.). A kivonása talán elhamarkodott volt egy kicsit, mert a Grippen-ek hadrendbe állásáig így nincs csapásmérő repülőgépe a Honvédségnek.

 

A Mig-9-el elkezdődött fejlesztés csúcspontja a Mig-21 MF (9309 osz.). Az 1946-ban kezdődött munka két legsikeresebb típusa a Mig-15 és Mig-21 volt, ez utóbbival véget is ért a „repülő kályhacsövek” korszaka.

Egy érdekes próbálkozás volt a Mig-23 MF (06 osz.), de ez a fejlesztési irány zsákutcának bizonyult. Mindemellett egy nagyon érdekes repülőgép, sok különleges részletmegoldással.

 

VISSZA A

FŐOLDALRA

 

♣ SRY MODELL ♣ 2005 ♣ Shot by CANON ♣ Powered by MS WORD ♣

♣2006 április20.♣