REPÜLŐGÉPFOTÓK 5.

Válogatás 2006 fényképeiből.

 

Azt nem lehet állítani, hogy kishazánk bővelkedne a repülős látnivalókban, eseményekben, de azért aki keres, az talál. Így 2006-ban is bőségesen és nagy lelkesedéssel kattogtattuk fényképezőgépeinket. Ezekből a fotosorozatokból választottam ki néhányat.

 

A képek rájuk kattintva, nagy méretben, új ablakban jelennek meg.

 

A Közlekedési Múzeum Repüléstörténeti Kiállítása. A kép már kordokumentumnak számít, mivel ebben a formában valószínűleg soha többet nem láthatjuk a kiállítást. A gyűjtemény Siófokra költözik hamarosan. A képen Jak-18, Aero Ae-45 és Aero L-60 ”Brigadyr” gépek láthatóak egymás takarásában.

Egy másik felvétel a Repüléstörténeti Kiállításról. A képen az előtérben egy Tu-154 B2 preparált főfutója látható, mögötte balra ugyanezen gép hajtóműve, jobbra az állványon a gép szárnymechanizáció elemei vannak kiállítva.

 

A Ferihegyi Repülőgép Emlékpark-ban kiállított gépek közül a HA-YLR lajstromozású Jak-40-es az LRI-nél szolgált mint bemérő repülőgép. A képen sok érdekes részlet (sugárfék, vízszintes vezérsík beállítási skálája stb..) megfigyelhető.

Egy másik ”T”-vezérsíkos utasgép a HA-LBE lajstromozású Tu-134 szintén a Ferihegyi Repülőgép Emlékparkból. Polgári légiforgalmunk ezzel a típussal lépett be a jet-korszakba.

 

 

Egy harmadik kiállítás. A Szolnoki Repülőmúzeum látogatói járdája igazán impozáns repülőgépsorfalakkal szegélyezett. Itt rengeteg időt lehet eltölteni nézelődéssel, a repülőeszközök tanulmányozásával.

Egy másik érdekesség Szolnokról. A 4. sz. főútvonal mellett a szandaszölősi sportrepülőtér peremén látható ez a ritka és elég sajátságos külalakú gépmadár, a PZL-Mielec M-15 ”Belphegor” gázturbinás mezőgazdasági repülőgép.

 

Ez már a 31. sz. főútvonal és a Jászapáti határában lévő mezőgazdasági felszállóhely. A képen a HA-MFD lajstromozású Let Z-37T ”Clemak” látható, szemben pedig egy elég intenzív vihar közeledik. 

Ez a kép szerencsére nem múzeumban készült. Az új építésű Lampich L-2 ”RÓMA” Atkáron látható. Az orrban már van motor (egy Citroen léghűtéses), de még nincs motorburkolat. A gép előtt a betonon egy másik L-2 ”RÓMA”, igaz ez egy CO2 motoros repülőgépmodell.

 

Ez már Budaörs, és a helyreállított, HA-LIX lajstromozású Li-2, ami mindannyiunk legnagyobb örömére ma is repül, köszönet érte a gép üzemeltetőinek.

(Krassó Tamás felvétele)

Ez a Li-2 is Budaörsön látható, épp felújítás alatt áll, ez a gép sajnos nem fog már repülni, viszont idővel a Szolnoki Repülőmúzeumban rendszeresen találkozhatunk vele.

(Krassó Tamás felvétele)

 

Ismét egy történelmi fényképfelvétel. Budaörsre megérkezik az Osztrákoktól bérelt OE-XEW lajstromozású Eurocopter EC-135 mentőhelikopter. Ez új korszakot nyitott a hazai légimentésben.

(Krassó Tamás felvétele)

Egy érdekes forgószárnyas a Ka-32T. A világszerte kedvelt, koaxialis rotorú munkahelikopter a HA-HSC lajstromjelet viseli. Ez is Budaörsön parkírozik.

(Krassó Tamás felvétele)

 

VISSZA A

FŐOLDALRA

 

♣ SRY MODELL ♣ 2007 ♣ Shot by CANON ♣ Powered by MS WORD ♣

♣2007 február 15.♣