REPÜLŐGÉPFOTÓK 6.

IL-14 T a Ferihegyi Repülőgép Emlékparkban.

 

A Ferihegyi Repülőgép Emlékparkban látható a Szovjet Hadsereg, Déli Hadseregcsoport Légiereje által 1984-ben a Közlekedési Múzeumnak ajándékozott Il-14 T típusú repülőgép. Erről készült fényképfelvételek találhatóak ebben a válogatásban. 

 

A képek rájuk kattintva, nagy méretben, új ablakban jelennek meg.

 

A gép oldalnézete. Jól látható a farok-kitámasztó segéd-szerkezet. Ami nem látható, hogy a törzselő meg van rakva homokzsákokkal. A gépet csak így nem tolja el a szél.

Egy kis csalás a perspektívával. A mai utasszállítókhoz képest kifejezetten kisméretű az IL-14-es. Más kor, más méretek.

 

Lemezmunka 1. A szárny-törzs átmenet kifejezetten szép megoldású.

Lemezmunka 2. Ugyanaz a szerkezeti elem elölnézetből. Aki próbált már lemezzel dolgozni, az tudja igazán értékelni ezeket az íveket.

 

 

Itt születik az erő. A két soros 14 hengeres, AS-82T típusú csillagmotor 1900 LE legnagyobb teljesítményre képes. A hangja ezeknek a motoroknak egyszerűen hátborzongtató.

A motorgondola felső része hátranyúlik a szárny kilépőéléig, és itt vezették ki a kipufogó csöveket is. Az efféle kipufogó kialakítás nem volt túl gyakori a csillagmotoros gépeken. Viszont csökkenti a zajszintet, és besegít a gép beltereinek temperálásába.

 

A makettépítők rémálma. Plexifelületek, dudorok, antennák, szellőzők minden mennyiségben. A gép eredetileg felderítő szolgálatot látott el, így rengeteg különféle antenna, van rá felszerelve. A rádióberendezések termelte plusz hőt megannyi szellőző vezeti el.

A megfigyelő-navigátor munkahelye mellett található plexi buborék. Innen már igazán kiváló kilátás nyílik. Nem mellesleg ez a gép vonalainak egyik legmarkánsabb része.  

 

Az 1900 LE vonóerővé alakítását az AV-50 típusú, négytollú légcsavar végzi. A légcsavar állásszög változtatható, a légcsavartollak jégtelenítő rendszerrel ellátottak.

A farokrészt lezáró kúp, helyzetjelző fényekkel. A kép címe a fentieket követve akár lehetne lemezmunka 3. is. 

 

A kapitány, és másodpilóta munkahelye. Analóg műszerek, szűk hely. Minden megfelel a korszaknak.

Hátulnézetből jól látható, a hengeres keresztmetszetű törzs, és a szárnyak „V” állása is. A háttérben egy kései utód (Tu-154 B2) látható takarásban.

 

VISSZA A

FŐOLDALRA

 

♣ SRY MODELL ♣ 2007Shot by CANON ♣ Powered by MS WORD ♣

♣2007 augusztus 06.♣